A Renault-stand pánikszerű elhagyása után a Škoda mintegy 3 lépésre található kiállítóterületére mentem át, ahol egyből belebotlottam egy kék Octavia RS kombiba. A tavalyi kiállításon egy ilyet sikerült elkötni tesztvezetésre (pontosabban azóta sem biztos, hogy az valóban egy olyan Octavia RS volt, amit itthon is ismerünk, de majd egyszer kiderül), így egyből kellemes emlékek jöttek elő. Főleg azért, amit az oldalán láttam:
Igen, ez az! Végre egy benzinmotoros Škoda Octavia RS! Újabban ugyanis akármennyit látok, abban mint a kétliteres TDI motor kerepel, sikeresen elrontva az egyébként nagyjából sportosnak mondható összképet (más kérdés, hogy a zúgó-visító 2.0 TFSI sem sokkal jobban illik a Škoda névhez, de hozzá kell szoknunk, hogy ez egy leértékelt VW Golf, így már sokkal könnyebb elviselni). Külsőre pontosan ugyanaz, mint amit tavaly "elkötöttem", tehát tökéletes. Amint az a képen is látszik, a fényviszonyok épp nem voltak azok, de annyi baj legyen.
Közelebb mentem, belestem az utastérbe, hátha mégis az a bizonyos tavalyi autó lesz az, annak az utasterében ugyanis voltak apró különbségek a "széria" RS-hez képest. A nézelődés közben ezt találtam a hátsó oldalablakon:
A képen szépen látható a zöld hővédő üvegezés, de most nem ez a lényeg, hanem a motor. 2.0 TDI DPF. Egyértelműen nem az, ami a kocsi oldalán, a matricán szerepelt. Na de miért kellett egy Octavia RS 2.0 TDI-t 2.0 TFSI-nek matricázni?
A slusszpoén azonban nem ez. Az autót megkerülve a másik oldalon is találtam ugyanilyen nagy fehér matricát. Octavia Combi RS 2.0 TDI felirattal. Lefényképezni nem tudtam, mert túl kevés volt a hely hozzá, nem fogta be az objektív (látszik is az első képen, hogy a narancssárga Fabia kicsit közel állt). Na most miért is jó, hogy az autó két oldalán két különböző típus matricája szerepel?
(az autókhoz kicsit értők a szériafelszerelések listáján is jót derülhetnek - én például nem is tudtam, hogy a Zsigulikban is megtalálható csomagtérvilágítás olyan fontos luxusfelszerelés, hogy külön ki kell emelni :-)