HTML

Mindennapi hülyeségek

Azok az apróságok, amik mellett mindnyájan elmegyünk, de nem biztos, hogy ráérünk észrevenni őket. Néha bosszantóak, de ha nem velünk történnek meg, még szórakozni is lehet rajtuk.

Friss topikok

  • vwpolo: Csak szólok, hogy a Lórántffy Kolinak semmi köze a fősulihoz, az egy szakközép kolesza :) (2013.03.12. 19:01) Ingyen albérlet??????
  • ablakos: Az ilyen hülyeségeket még az szokta tetézni, amikor egy adott házon több tíz évvel korábbi házszám... (2011.09.15. 11:35) Tirpákia szépségei I. avagy a házszámok sűrűjében
  • Law enforcer: ZolTHán? (2011.08.30. 20:36) Téhával
  • Laczos (törölt): @Zizike98: Gratulálok neki! A plakát önmagában jó lett. Arról viszont lehet, hogy nem tehet még ő ... (2009.06.21. 16:00) Csak stílusosan!
  • metalboy: A másfél literes PET-palack szinte egyáltalán nem minősül borosüvegnek( a benne lévő folyadék pedi... (2009.01.27. 08:11) (B)ornamentika

Tirpákia szépségei I. avagy a házszámok sűrűjében

2008.06.22. 23:56 Laczos (törölt)

Akármennyire is nagyra nőtt falunak tartják egyesek Nyíregyházát, az igenis egy komoly város. Vannak benne házszámok. Bár néha eszembe jut, hogy nélkülük könnyebb lenne az élet.

Éveken át fogalmam sem volt a házszámokról. Az egyes épületeket ismertem, tudtam, hol vannak, de hogy hányas szám áll rajtuk, az rejtély maradt. Egészen tavaly őszig nem figyeltem fel néhány érdekességre. Akkor ugyanis egy születésnapi ajándékhoz kapcsolódóan szükségem volt a Debreceni Egyetem Egészségügyi Karának címére. Nem volt nehéz megtalálni: Sóstói út 2-4. Igen ám, de ez a Sóstói út befelé tartó oldalán van. Ezzel csak az a baj, hogy ugyanezen az oldalon van a Nyíregyházi Főiskola is. Sóstói út 31/b. cím alatt. Nem nagyon értettem, hogy ez hogyan lehetséges, de hamar megvilágosodtam: a Sóstói út két oldala az első keresztutcánál (10-es szám) helyet cserél egymással. Hogy miért, azt senki sem tudja.

Azt hittem, ez lesz az egyetlen érdekesség, de tévedtem. Tegnap a 4-es busszal mentem kifelé Orosra, mikor megláttam egy újabb hasonló csodát. A 41-es főút városon belüli szakaszát a régi városhatárig Orosi útnak hívják (logikus, hiszen Nyíregyházáról Orosra megy ki), onnan pedig Nyíregyházi út néven emlegetik (mert Orosról Nyíregyházára megy). Csakhogy a két utca határánál ismét egy helycsere történik: az Oros felé tartó oldal lesz a páros. Ezt nagyon nem értettem, de egy ottani ismerősöm magyarázta el, hogyan is megy a dolog: az Orosi út számozása Nyíregyházán kezdődik és Oros felé tart. A Nyíregyházi úté Oroson kezdődik és Nyíregyháza felé tart. Ezért a két utca páros és páratlan oldalai fel vannak cserélve.

Nem egyszerű a megoldás, de legalább logikus... Viszont ez még mindig nem magyarázat a Sóstói útra.

1 komment

Címkék: nyíregyháza házszám

A bejegyzés trackback címe:

https://napihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr98534351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ablakos 2011.09.15. 11:35:47

Az ilyen hülyeségeket még az szokta tetézni, amikor egy adott házon több tíz évvel korábbi házszám van kitéve, ami már nem is érvényes, mert közben átnevezték az utcát, vagy máshol kezdték a számozást. Te ne ess ilyen hibába, mert a helytelen házszámtábla törvény szerint büntetendő.

Rendeld meg új házszámodat itt:
daburandecor.hu/webaruhaz/browse/102-hazszamtablak?sef=hc
süti beállítások módosítása