Részemről rendben lezajlott a XIII. Kelet Autószalon szombati napja. Hoztam a kellő mennyiségű hülyeséget, de a nap szenzációját ezúttal nem én szállítottam. Azt meghagytam a tiszavasvári Renault-kereskedéstől érkezett értékesítési munkatársnak. Történt, hogy előadtam, hogy én márpedig kiskategóriás ötajtóst vagy kombit keresek. Persze a Renault Clio a legjobb, nézzem meg, üljek bele, ugye, milyen kényelmes (a lóf*szt kényelmes, vagy elöl férek el, vagy hátul), no és még jó is. A beszélgetést a fenntartási költségek felé tereltem.
- Rendben, hogy most olcsó, mert akciók vannak, de mi lesz később? Vannak már tapasztalatok a fenntartási költségekkel kapcsolatban? Fogyasztás, szerviz, casco?"
- Vannak és nagyon jók. A fogyasztás 5,5 liter alá is be tud menni, a szervizköltség alacsony, a típus pedig nem különösebben lopásveszélyes, ráadásul értékéhez mérten sok biztonsági felszerelése van, ezért a casco is olcsó. Ráadásul egy olyan alapmotorral, mint amit te keresel, még kevesebb tolvajnak kell - no persze nem azért, mert nem lenne jó...
- Értem. Azért én még gondolkodom ezen az újautó-dolgon. Az 1-2-3 éves használtak sem annyival rosszabbak, mint amennyivel kevesebbe kerülnek...
- Igen, de azok már évente lefutnak 30.000 km-t (ennyivel számolnak a garanciális javításoknál, ezért ezt a számot mondta), így például hároméves korára elér 90.000-ig, ott már jön a vezérműszíj-csere és az igencsak költséges dolog.
Javaslom összehasonlításra a két dőlt szövegrészt. Azt hiszem, megértitek, miért hagytam ott ezen mondatelhangzása után nem egészen 1 percen belül a standot...