HTML

Mindennapi hülyeségek

Azok az apróságok, amik mellett mindnyájan elmegyünk, de nem biztos, hogy ráérünk észrevenni őket. Néha bosszantóak, de ha nem velünk történnek meg, még szórakozni is lehet rajtuk.

Friss topikok

  • vwpolo: Csak szólok, hogy a Lórántffy Kolinak semmi köze a fősulihoz, az egy szakközép kolesza :) (2013.03.12. 19:01) Ingyen albérlet??????
  • ablakos: Az ilyen hülyeségeket még az szokta tetézni, amikor egy adott házon több tíz évvel korábbi házszám... (2011.09.15. 11:35) Tirpákia szépségei I. avagy a házszámok sűrűjében
  • Law enforcer: ZolTHán? (2011.08.30. 20:36) Téhával
  • Laczos (törölt): @Zizike98: Gratulálok neki! A plakát önmagában jó lett. Arról viszont lehet, hogy nem tehet még ő ... (2009.06.21. 16:00) Csak stílusosan!
  • metalboy: A másfél literes PET-palack szinte egyáltalán nem minősül borosüvegnek( a benne lévő folyadék pedi... (2009.01.27. 08:11) (B)ornamentika

Mert ez meg van tervezve

2008.02.03. 00:01 Laczos (törölt)

Karácsonykor nem nehéz kapcsolatba kerülni a mákkal. Mákos a bejgli, a bobájka, ha kevésbé ügyes vagyok, a fél konyha... Tavaly én is kivettem a részem a jóból, mákot daráltam. Van egy kis kézi mákdarálónk, feltettem az asztal szélére, aztán hadd menjen!
Nem ment. Nem ment, ugyanis a mákdarálót megtervező számtalan mérnök egyike vagy mindegyike egy kis meglepetéssel kedveskedett minden jövőbeli használónak:  a mákdaráló és a darált mák összegyűjtésére, tárolására szolgáló műanyagtál így viszonyult egymáshoz:

 

Mint látható, a tál 5 cm-es magassága is óriásinak bizonyult. Próbálkoztam hát egy másik módszerrel:

 

Ez sem vált be, mert a darált mák gyorsan elérte a daráló alját, onnantól kezdve meg nem akart kiperegni az, amit beleöntöttem. Viszont a tálat lehetett forgatni. Így elértem, hogy a papucsomba több került, mint a tálba. Na jó, gondoltam, keresek kisebbet, hátha létezik ennél alacsonyabb, de elfogadható méretű tál. A baj ott kezdődött, hogy a kisebb műanyagtál túl kicsi volt, nagyjából 5 dekagramm mák fért bele megdarálva. Ezért két választásom maradt: vagy a mákot öntözgetem bele egy nagyobb tálba (meg a földre), vagy az apró tálakból készítek sormintát az asztal szélére (hogy a bejgli tésztájára történő ráöntéskor ugyanúgy a földre kerüljön a fele a sok tállal egyensúlyozás miatt). Nem volt egyik sem nyerő. Aztán megtaláltam a megoldást:

 

Örömöm nem tartott sokáig. A darált mák ugyanis a homokhoz hasonlóan nem nagyon akar ám szépen, szabályos kúpban megállni, hanem a lapostányér nem létező peremét kihasználva lepereg a tányér szélén. Ezen lehet segíteni azzal, ha kézzel vagy kanállal időnként arrébhúzom a felesleges mákot. Azonban az "időnként" ebben az esetben annyira sűrű időtartamot jelölt, ami mellett lehetetlen volt tekerni a darálót, már csak azért is, mert a mák a fentebb ismertetett módon megint elérte a daráló alját. Kezdett idegesíteni a dolog. Ugyani miért nem lehet olyan magasra építeni a darálót, hogy egy normális méretű tál beférjen alá? Na de ez csak egy példa. Van nekünk diódarálónk és húsdarálónk is, egyik alá sem nagyon lehet egy papírlapon kívül mást betolni.
Egyetlen, valamennyire értelmes megoldást találtam erre a problémára: A fentebb már említett mérnökök nem szoktak a konyhában dolgozni, csak rajzolni, erővektorokat felírni, integrálni és kiszámítani, milyen hosszúságú láb kell ahhoz, hogy ne tekerje szét a csavaróerő, ami rá hat. De legközelebb jó lenne, ha valaki olyan is a tervek közelébe jutna, aki mondjuk használni is próbálta már.

3 komment

Címkék: szerencs mákdaráló

A bejegyzés trackback címe:

https://napihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr22322726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metalboy 2008.02.03. 16:01:38

Nekem is meggyült már a bajom a darálóval, egy tökéletes, egy majdnem tökéletes és egy nagyon fasza megoldást találtam a problémára (több évnyi kísérletezéssel) tökéletes: lepasszolom a munkát másnak. majdnem tökéletes(ha az első nem vált be): fogsz egy akámilyen( mondjuk vágó)deszkát és a daráló alá helyezed és úgy fogatod fel.Mondjuk én otthon találtam egy 3 cm vastag faezközt(Nemtudom mire való). végül a nagyon fasza: Ehhez a megoldáshoz nem minden fajta daráló jó. Eddig csak otthon találkoztam ilyennel. Az asztalra szorító csavat kiveszed a daráló szájjal az asztal széle felé fordítod(képen pl balra 90°), majd egy vagy két franciakulcsot és rögzíted. Igaz így a tálat vagy tartanod kell vagy valami álványzatot eszkábálnod hozzá....

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.02.03. 16:06:57

A munka lepasszolása bejön.
A 3 centis fával az a baj, hogy akkor ez a minősítgetelenül kicsi távolság a fa és a daráló alja közt lesz meg, tehát rendesen akkor sem tudom alátolni a tálat.
A daráló forgatását meg hagyjuk. Ha a földre akarom borítani a mákor, azt a gyári rögzítéssel is meg tudom tenni :-)

metalboy 2008.02.04. 00:46:34

Esetleg még ha nagyon ráérsz megpróbálhatsz lyukat vágni az asztalba a tálnak... Bár ez már eléggé drasztikus lépés lenne.
süti beállítások módosítása