HTML

Mindennapi hülyeségek

Azok az apróságok, amik mellett mindnyájan elmegyünk, de nem biztos, hogy ráérünk észrevenni őket. Néha bosszantóak, de ha nem velünk történnek meg, még szórakozni is lehet rajtuk.

Friss topikok

  • vwpolo: Csak szólok, hogy a Lórántffy Kolinak semmi köze a fősulihoz, az egy szakközép kolesza :) (2013.03.12. 19:01) Ingyen albérlet??????
  • ablakos: Az ilyen hülyeségeket még az szokta tetézni, amikor egy adott házon több tíz évvel korábbi házszám... (2011.09.15. 11:35) Tirpákia szépségei I. avagy a házszámok sűrűjében
  • Law enforcer: ZolTHán? (2011.08.30. 20:36) Téhával
  • Laczos (törölt): @Zizike98: Gratulálok neki! A plakát önmagában jó lett. Arról viszont lehet, hogy nem tehet még ő ... (2009.06.21. 16:00) Csak stílusosan!
  • metalboy: A másfél literes PET-palack szinte egyáltalán nem minősül borosüvegnek( a benne lévő folyadék pedi... (2009.01.27. 08:11) (B)ornamentika

Ez az átok matematika...

2008.02.11. 21:54 Laczos (törölt)

Először is elnézést kérek mind az 5 törzsolvasótól (becsült szám :-), hogy mostanában nem volt frissítés, de így jár az, aki estig a műhelyben játszik, utána meg hullafáradt. Most viszont valami ütős következik.
Néha-néha szoktam olvasni a Belsőséget (aki nem ismerné, ez egy autós blog), így aztán most sikerült végigkövetnem a legújabb hülyeséget: ki tud jobb V8-hangot produkálni? Röpködtek a youtube-linkek mindenféle csattogó, hörgő, dörömbölő V8-as Hemikről, majd jött a csoda. A Ferrari F430 tesztje. Végignéztem, végighallgattam. Hihetetlen. Üveghangig pörgő V8-as, ehhez illeszkedő váltó (5-ösből 2-esbe gyorsabban vált vissza, mint én valaha is fogok 4-esből 3-asba), nagyszerű futómű, fék... De mit ragozzam? Az a gyár, amelyik 15 egyéni és 15 csapatvilágbajnoki címet szerzett s Formula 1-ben, talán csak tud valamit az autóépítésről... Egyébként mindenki nézze meg a saját szemével itt. Érdemes.
Aztán 6:27-nél láthatjuk azt, milyen mélyre épült a motor (amint azt Karotta is elmondja, az a két vörös vasdarab nem a motor, az kb. 20 centivel lejjebb kezdődik), mégpedig "a lehető legjobb súlyelosztás érdekében". A súlyelosztást egyébként ki is írják nekünk a képernyőre: 43% elöl, 53% hátul. Nem kell matekzseninek lenni, hogy kiszámoljuk, hogy ez a két szám összesen 96%-ot ad ki. De akkor hová tűnik 4% az autó tömegéből? Tömegdefláció? A tömeg csökkentése (közkeletűbb, de nem szakszerű nevén súlycsökkentés) ennyire nagy méreteket öltene? Fogalmam sincs, de aki tudja, ne kíméljen meg a magyarázattól...

Szólj hozzá!

Címkék: karotta totalcar ferrari 430

A bejegyzés trackback címe:

https://napihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr6335616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása