Először is elnézést kérek mind az 5 törzsolvasótól (becsült szám :-), hogy mostanában nem volt frissítés, de így jár az, aki estig a műhelyben játszik, utána meg hullafáradt. Most viszont valami ütős következik.
Néha-néha szoktam olvasni a Belsőséget (aki nem ismerné, ez egy autós blog), így aztán most sikerült végigkövetnem a legújabb hülyeséget: ki tud jobb V8-hangot produkálni? Röpködtek a youtube-linkek mindenféle csattogó, hörgő, dörömbölő V8-as Hemikről, majd jött a csoda. A Ferrari F430 tesztje. Végignéztem, végighallgattam. Hihetetlen. Üveghangig pörgő V8-as, ehhez illeszkedő váltó (5-ösből 2-esbe gyorsabban vált vissza, mint én valaha is fogok 4-esből 3-asba), nagyszerű futómű, fék... De mit ragozzam? Az a gyár, amelyik 15 egyéni és 15 csapatvilágbajnoki címet szerzett s Formula 1-ben, talán csak tud valamit az autóépítésről... Egyébként mindenki nézze meg a saját szemével itt. Érdemes.
Aztán 6:27-nél láthatjuk azt, milyen mélyre épült a motor (amint azt Karotta is elmondja, az a két vörös vasdarab nem a motor, az kb. 20 centivel lejjebb kezdődik), mégpedig "a lehető legjobb súlyelosztás érdekében". A súlyelosztást egyébként ki is írják nekünk a képernyőre: 43% elöl, 53% hátul. Nem kell matekzseninek lenni, hogy kiszámoljuk, hogy ez a két szám összesen 96%-ot ad ki. De akkor hová tűnik 4% az autó tömegéből? Tömegdefláció? A tömeg csökkentése (közkeletűbb, de nem szakszerű nevén súlycsökkentés) ennyire nagy méreteket öltene? Fogalmam sincs, de aki tudja, ne kíméljen meg a magyarázattól...